Wednesday 22 January 2014

Set Berpantang

Due date dah semakin dekat?Tapi bakal2 mami belum jumpa lagi supplement yang sesuai untuk berpantang.Mesti mami2 pening kepala kan?Saya dulu pun macam tu juga tercari-cari supplemen sesuai.Kat pasaran sekarang macam2 set berpantang ada.Pening,peningkan?Nak makan jamu aduhai x suka sebab rasanya yang pahit & bau yang meloyakan tekak.Mami2 jangan risau,apa kata mami2 cuba set berpantang SHAKLEE.Bukan saja tak berbau tapi luka2 bersalin cepat sembuh samada bersalin secara normal ataupun pembedahan.Mesti juga mami2 kat luar sana nak bagi susu badan secara ekskusif kepada baby anda.Mami2 jangan risau,Set Berpantang Shaklee bukan saja boleh menyembuhkan luka bersalin tapi boleh menambahkan susu badan.

Apa Khasiat dan Fungsi Setiap Vitamin Dalam Set Berpantang Shaklee?


 1. Vita Lea with Iron Formula  
*Merupakan Multivitamin & Mineral yang memberi tenaga.Ini kerana ibu yang dalam pantang  digalakkan mengambil Vita-Lea sebab banyak makanan yang ibu2 tak boleh ambil.
*Ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin,oleh itu ibu perlu ambil makanan yg seimbang dan  berkhasiat bg m’gantikan semula darah yg hilang.
*Mengandungi zat besi yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.Ini kerana  kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu pusat,letih,lesu & tidak bermaya.
*Penting untuk mami2 yang nak breast feeding.
*Vita-Lea tidak boleh di ambil dengan minuman bersusu kerana ia akan mengurangkan efisinsi    penyerapan zat besi oleh badan.
2. B Complex
*Mengandungi kesemua 8 vitamin penting iaitu B1,B2,B3,B5,B6,B12,asid folic.
* Membantu menstabilkan hormon badan mami2.
* Jika kekurangan B complex boleh menyebabkan ibu dalam pantang mengalami gangguan emosi.
* Membantu mami2 lebih bertenaga.
* Menukarkan makanan kepada tenaga.
3. Zinc Complex
*Penganti kepada ikan haruan @ pati ikan haruan.
*Penting untuk proses pemulihan luka dalam badan terutama luka dalaman rahim.
*Mengurangkan masalah rambut gugur ini kerana mami2 yang lepas bersalin akan keguguran    rambut dengan banyak.
4. Vitamin C
* Mengukuhkan sistem imunisasi.
* Mengurangkan stress kepada mami2.
* Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.
* Mempercepatkan penyembuhan luka jahitan.

5. Energizing Soy Protein (ESP)
Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu mengawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy. Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.
6. Ostematrik
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.ostematrix membantu dalam masalah sembelit ibu semasa berpantang.

Untuk keterangan lanjut boleh hubungi saya di :
Email : reen_ny82@yahoo.com
Facebook : https://www.facebook.com/vitaminmumbabies


No comments:

Post a Comment